Followers

♥ INI BLOG NUR NADHIRAH BT ABD RASHID . so , ini hak saya untuk tls apa saja kt sini OK . klau terasa apa2 , SORRY . tak suka , tak pyh dok mai tgk ! ♥

Tuesday, December 13, 2011

hiwhiwhiw

nooowww !
he my boyfriend :)
12december2011
he can make me smile , laugh , cry

- every moment spent with u is forever fresh , forever new :)
iloveyou -

Monday, November 28, 2011

yesss ! ily :)


yaaa ! aku syg dia !
30.11.11 nie sbulan aku knai dia .
wlapon aku tua pda dia , tp aku lyn dia mcm dia tua pda aku :)
slalu jmp dia buat aku suka , syg dia .
kita knai lam fb kn . u ajak i shoot .
1st time kita jmp , 30.10.11 & 1st time i try nk photoshoot :)
xpa , umur bkn pghalang kn .
mcm slalu dia ckp , jodoh x kemana <3
ilysm . everyday imissyou my dear . 

Monday, October 17, 2011

x ku sangka dpt juggaakkkk :)

aku dpt fon BLACKBERRY BOLD 9700 
color putiiihhhhhh <3
thanks ayyyaahhh beli kt adik .
iphone , smsung mua aku xmaw . aku nk bb jaa
akhirnya dpt jgk . 
syyggg ayah :)

Thursday, September 15, 2011

i wannnttttt !


OK ! DOK ADMIRE LAMA DA JAM GUESS NIE !
MAU ADA 200 BARU LEH DPT KOWT !
QANAB LA DUIT AKU . TP SUUKKKAAAA :(
NK BELI PON , X MAMPU . X KEJA LG .
NK TGGU KEJA , KERAS !
INSYAALLAH AKN DPT (:

Saturday, July 30, 2011

yuuhhuuuu :)

hoho . lma x update blog saya yg xbapa nk comey :)
malas + internet cm kura2 . sbb tu xupdate lma da .
mcm2 nk cta nie & mcm2 jd kt aku :/
ada yg best , ada yg sedih . tekakan mua da laa
ok . 1st . ayah aku beli ipad 2 ! yeaahhh :)
syokkk uuwww <3

2nd . mem mnx tlg aku . n tlg tu agk berat . 
aku bgok p ikowt dia ckp . xley nk btaw aku tlg apa lam nie :)
aku taw bnd tu org xmaw ambk risiko , aku ja bdow xpkiaq lu nk wt pa2 .
kn skunk , fmly da taw . kena mara kaw2 mia la !
xpa . masalah nie akn settle x lma lg . amin (;

3nd . aku potg rmbt lagi . lg pndk . HAHA
xdk keja da la tu . coming soon , rmbt akn jd pndk takat leher :)
wait n see . dlm mggu nie , aku beli baju bapa helai da . 
xreti nk jimat ! apa2 pon , dpt baju SUPERMAN lagi . yes !
 OK TU JA KOWT NK CTA :)

Sunday, July 10, 2011

second chance ?

dh sebulan lbh kami pts , tp hbgn kami still cm biasa .
y ? aku nk lupakan dia , tp sejak pts tuu , dia lyn aku lain .
maybe baru terasa khlgn . awt bru skunk nk rsa ha !
yaa , aku taw . manusia x pnh lari lakukan kesilapan .
tp dia xpnh nk brubah demi kbaikan s'org .
smpai bila dia nk p'mainkn prsaan prmpuan cm aku ?
skunk dia mnx kwn blik ngn aku . 
aku nk sgt2 kwn , tp GURL dia ?
dia xsggop tggl aku , tp dia sggop lak wt cm nie kt aku ?
aku msh dlm dilema sama ada nk terima blik or tak .
layakkan dia dpt pluang kedua dr aku ?
dia jnji ngn aku , x kn wt aku sedih daa & akn bg perhatian kt aku .
boleh p'caya ka itu smua ? klau itu mua hanya mulut yg manis ja , tp x di tunaikn pun cm na ha ?? pa ptt aku buat ??
yes , i know . ampa mua x stuju klau aku kwn ngn dia blik
but why not dia beri peluang kedua kn ?!
mua x sempurna kn . yg len mua , aku berserah ja la .
mmg susah aku nk lupakan dia . sbb dia la org 1st aku kwn plg lma .
aku ikhlas ngn dia . aku harap sgt dia pown cm tu .
mmg sunyi SINGLE nie .

Ingatlah bahawa, sekeras-keras hati yang ada, tidak pernah terlawan kerasnya batu.Jika disakitkan hati sendiri, sudah pasti jawapannya sama. Maaf itu masih terkesan dek luka yang pernah kau lakukan. Berilah masa, InsyaAllah akan ada hati kecil walau sekecil kuman itu memaafkanmu. Berubahlah menjadi seorang yang lebih baik dan jangan di ulangi kesilapan dulu -

Monday, July 4, 2011

kencing itu smua !

kejadian ini berlaku pda hari sabtu , 2 julai 2011 .
dlm pkul 10 pg cm 2 . dok jln dr APT nk p 1st avenue . HAHA
da 1 keta nie , mai kt kami , tny ada org dak nk jadi kerani kt komtar .
spa yg jd mangsa , aku jgk kna layan org tua xbpa nk tua tu . 
sbb mem aku tggl aku xmaw ckp . grrr !
aku tny , kerani apa ? dy ckp MODELING :)
agk tkjt jgk . dy ckp , muka u pown cntk , ley jd model mua . 
agk KEMALUAN jew msa tu . HAHAHAHAH .
dy ckp , 1day , rm 100 . sbln ley dpt ribu2 gk laa .
n dy tny lg , da BF ? sepnts kilat aku ckp TAK ADA . haha
da tu dy ckp , klau bf u da nk bg duit cm tu ka ? xdk kn . 
&& dy tny lg , ley pkai SEKSI dak ? aku kta xley . 
dy ckp " TAK APA , NIE MUA NK BG KT OVERSEA "
wtf ! aku bkn hipokrit OK ! dok nmpk dh sat t kna tipu nie mua !
sat p jual aku lak . HAHAH , 
&& aku x terpedaya , ckp xmaw tros laaa . tggu lg !
igt aku pmpuan apa !!!! 
brmbus la org TUA ! aku lebh rela xdk duit dr nk pkai SEKSI . 
cm tu la kowt ha org terkena . mcm2 manusia dok da lam dunia nie .
grrr ! FULLSTOP .

Sunday, June 19, 2011

sumpah jeles + teringin

td aku boring dok on fb . xtaw nk wt paa .
da tuu sja la tgk2 wall fwen2 aku .
nmpa 1 org nie post kt wall sorg nie . da link blog taw .
da boring mia psai , aku CLICK la kt link blog tuuuu .
tgk2 , blog tuu owner dy pmpuan . 
dy post about 2nd anniversary dy ngn bf dy .
wow ! so sweettttt weyyyy !
bila bca tuu , rsa air mata nie nk mgalir :)
sbb aku xpnh rsa apa yg gurl tuu rsa . clebrte ngn org tsyg :)
jelez kn2 . bahagia jaaa depaaa .
taw depa g dinner mlm tuuu . yg plg aku suka sgt2 !
bf dy bagi present BLACKBERRY ok ....
OMG ! my wish list laaaaaaaa . 
wt stkt nie , aku kwn aku xpnh rsa lg bhgia cm depaa .
xpnh lg aku dpt sesuatu yg aku nk dri org yg aku syg .
tp x paaa . xkisah tuu semua . 
kwn bkn sbb harta kemewahan , bkn sbb rupa . 
but sbb IKHLAS kn :)
now aku single . sunyiiii . lam aty tetap ada lg nama 
- MOHD FAKHZAN BIN BAKAR -
ONLY U IN MY HEART SYG :)
WLAUPUN JODOH KITA X PNJG , ORG HAPPY KNL DY .
THX A LOT . - kita still leh kwn -
harap hbgn kita sbgai kwn akn kekal smpai bila2 . amin :)

Saturday, June 18, 2011

perlukah ?

perlukah pergorbanan dalam CINTA ?
sanggupkah anda berkorban demi CINTA ?
skrg , apa pown boleh demi boy / gurl yg kita syg sgt2 kn .
tuu bg sesetgh org . sesetgh ada yg ckp buang masa ja sbb blom tntu DIA akn jadi milik kita kn . buat mcm2 , last2 tak kemana jgk . 
ada yg sggp belapar , x beduit , sggup beli apa pown untk org yg kita syg , kdg2 ada yg sggp hilang D*** sbb lelaki yg dia syg . PERLUKAH itu semua ?

aku berkorban selama nie , awt SIA-SIA jaaa ??
awt dia x pnh nk hargai aku selama nie ?
apa kurgnya aku di dpn mata dia smpai seksa aku cm nie skali ?
sggop couple dgn org yg SUDAH BERPUNYA . sbb SAYANG .
berbaloikah aku wt semua 2 ????
sggop lihat org yg kita syg dgn org lain . mmg sakit klau nk di ikutkan .
tapi tu laa , PERGORBANAN YG SIA2 .

kdg2 kita x bleh melihat sesuatu hanya dgn mata , mlainkn hati kita jga .
mata leh menipu , tp bkn hati kita . kata hati selalunya betul kn .
so , hati aku mengatakan , DIA BUKAN UNTUK AKU .
SIA-SIA AKU MENCINTAIMU , SETIA PADAMU & PERCAYAKANMU 

* luahan hati NUR NADHIRAH BT ABD RASHID . 
dok wt terok2 lak :)


Tuesday, June 14, 2011

masih x caya :(


org yg aku pnh syg 1 ketika dulu skrg SAKIT :(
da bapa taon aku cri dy . nk cntc ngn dy .
aku tny mem2 dy , mua just ckp xtaw . 
kdg2 trigt kt dy . mn la dy p kn . 
bru2 nie , mem aku da foward 1 mcg kt aku mlm tuuu .
aku pelik , mem aku dok mrapu apa antq mcq bkn2 .
last2 dy btaw , ada A** I** ..antq mcg dak ?
tny no paaa . yaa . btol dy antq mcg kt akuu ,
dy tkq no fon . mn la aku nk taw tuu dy kn .. xpaa . aku rep mcq dy .
dok mcq , dy dok antq mcg cm xdk kena mgena ngn kmi sembg .
aku da mula pelik . awt dy nie . antq mcg bkn2 . 
tny mem2 aku , depa kta dy skunk suka ckp sorg2 , ckp mrapu muaaa .
ya allah . x cya aku dy jd cm tu . da dua tahun dy jd cm 2 . 
psaipa haaaa ? tp dy igt nma aku . bila tny " igt nma org pa "
dy ckp IRAH . bila tny nma penuh dy ckp IRAH SYAFINAS . syafias mn pown xtaw laa
dy kdg2 igt aku , kdg2 dakkk . 
tny " cm na kta knal ? " dy ckp mua btoi . dy igt kt aku .
tp dy ckp mcm org GILA :(
ari2 mcll aku , ari2 antq mcg kt aku ... srh aku p belajar . srh aku ikowt dy p bljr gk
kecian sgt2 kt dy . td ptg , 14 jun 2011 dy antq mcg , dy tny nma aku apa plak :(
mem aku nk bwk aku jmp dy kt umaa . aku takut .
DIA INGAT KA MUKA AKU ???
harap2 dy cpt sembuh & jd seperti dulu2 . AMIN .


Monday, June 6, 2011

dah x dak baru nk cari

MASA COUPLE 
dulu bila kita antq mcg , dy xpnhnya nk reply .
dulu bila kita fon , dy mcm xmaw ckp jaa .
dulu bila kita mrajok , dan2 tuu la dia xreply mcq .
dulu bila kita nk kuaq ngn dia , xpnhnya nk ajak kuaq .
dulu bila kita ngn mem2 , xpnh pown bising .

LEPAS PUTUS
skrg bila kita antq mcq , laju ja reply .
skrg baru nk teringt nk fon kita .
skrg bila kita mrajok , pujuk bkn main lg .
skrg bila puts , dan2 ajak kuaq . rndu mua da .
skrg bila kita ngn mem2 , jelez mua daaa .
bila kita dh jarang cntc , dan2 i miss u blablabla .

TU LA MANUSIA , BILA DOK ADA DPN MATA XPNH NK HARGAI , BILA DH X DAK BARU TEHEGEH2 NK CARI .


Wednesday, June 1, 2011

smoga cpt sembuh ;(

OMG ! my buddyz xcden laaaa :(
pily , awt x btaw kt irah haa pily xcden . 
nsb irah bca wall adik pily taw dak !
bdow tol unk nie . tkjt aku taw dak ngok !
RISAU taw dak ....
kna jahit abz muka . abz la muka unk ! aiisshhhh .
mcm nk p osptl mlm nie p tgk unk . HAHAHAHA .
tp xpaa . sok aku p tgk unk OK nan MUSANG :)
aku doakn unk cpt sembuh yeww syg ku intan payung :)
AMIN !

Wednesday, May 25, 2011

akhirnya !


finally! I got this camera. nikon d3100.
kira family aku pny laaa :)
Thank you dad !
saja melawak time wish birthday lam fb , aku soh beli cpt2 ckit camera nie .
igt dy xbca lg laa . tgk2 , ptg 2 dy bwk balik daa ! 
igt beg nikon 2 xdk pa . coz tgk rgn semcm jaaa .
last2 ! huh ! TERGAMAN kowt !
nk mnd mua xjd da time 2 . hanya tuhan saja yg taw pa aku rsa . 
betapa seronoknyaaaaa . saayyynngggg ayah !
dy mia birthday , dy yg bg prsent kt kami . HAHAHAHAH
pa mia ank laa . pa2 pown , happy gyla coz 2 my wish list :)
esok 2 da mula gatai bwk kuaq p queensbay .
xcted 2 mua . heee . tp malu sbb org tgk . HAHA
FULLSTOP !

* aku dgn DIA skunk da ok . ok sbgai mem laa .
aku pown slesa idop tnpa DIA . 
bnd da lps , lg igt lg aku skt aty kn . 
pa2 pown thx kt spa2 yg bg smngt kt aku time pts ngn DIA . 
AKU SUDAH OK SKUNK :)
dh boleh tersenyum ..

Sunday, May 15, 2011

SETAHUN SEBULAN 2 MINGGU 1 HARI BERAKHIR !

1st time kita jmp taon lps kn,xslh msa 2 ptg .. irah nan zt right ?
time 2 zt mnx no awk kn2 .. sye diam jew kt sblh .. 
lps bpa bln awk kapel nan zt , awk pts nan dy sbb awk da gurl len kn ..
tp tah mcm na kita ley knai lam YM ..
awk ckp , awk cari sye lma da . coz dluw awk ska sye bkn zt .. xtaw la btoi ka x awk nie
sye igt lg . time 2 dua2 xtaw nk pggl apew kn . hehe
awk mnx no sye,sye xnk bg time 2 c0z phm2 la zt kn mem sye .. t dy ckp pew lak kn ..
tp awk ktew xpew .. sye bg laa coz igt ley wt mem2 kn . :)
lps 2 rjn lak ktew rjn mcq kn . kol 2 xpsti lak plak .. hehe
awk mnx kapel nan sye .. sye ckp xnk coz awk dh da gurl ..
so cm na sye nk kwn nan awk kn .. gyla nk kwn nan bf yg da owg len .
da 1 hari 2 , sye tgh kerja,besa la bwu abz SPM kn .. hehe
awk mai kt tmpt keja sye , sjew gedix mai kn .. mluw taw awk tgk sye ..
sye wt bdow jew kt awk kn2 .. sowy laa.segan :)
da lma kit knai , awk ckp nk ambk sye lik keja kn .. sye xnk ,awk dok pksa ..
awk ckp awk dh da kt luaq tmpt kerja sye .. betapa tkowtnya sye nk lik nan awk .. da la xpnh ckp nan awk dpn 2..huh gyla toi .. dok lam keta , diam jew dua2 .. hehe .. antq blik ,kuaq wt bdow
da blik awk antq mcq kta xsalam p0wn .. hehe
ste sbnqnye nk slm , tp besa la bwu knai kn .. 
skip story , 29.03.2010 bezday sye .. awk ajk sye kuaq mkn jew coz awk ckp awk xdk mse nk bli pa bnd tah pa2 kt sye .. hehe .. sonok taw awk ajk sye kuaq :))
esok 2 , 30.03.2010 ktew COUPLE .. cm na ley kwn xtaw laa..
sye xsngga sye ley kwn nan awk sdgkn awk da btaw sye yg awk dh da gurl .. ermm
dlm bpa bln kwn , sye appy sgt nan awk , ley kta smggu 2 da la jmp
coz awk ambk sye lik keja..
awk slalu bg sye senyum pg2 bla sye bgn tdow
tah mcm mn , sye mnx pts nan awk coz xcm xdpt time sye kgsi kash nan owg len
tp jap jew pts , xley idop tnpa awk :)
3 kli kn ktew pts dlm 8 bln nie .. heheh .. main2 sye nie kn .
lps jew syg benti kerja 2 , ktew cm jrg jmp laa..mcq p0wn cm nk xnk jew
sye p0wn xtaw la nan awk nie .. tp awk xpnh lpa 3g sye kn .. hehe
sye syg awkkk ... 
makin lma ktew kwn , makiin awk brubah nan sye .. sye xtaw knpa ..
sye diam jew awk xmcq sye .. sbb sye cba fhm dri awk ..
da skali skala ktew kuaq kn .. happy sgt awkk .
wlaup0wn jap jew rsa bhagia 2 , sye bsyukur sgt2 ..
thx awk sbb bg sye senyum knal nan awk ..
da 1 ary 2 , awk ckp awk kna tkq g kerja kt sbrg .. sye cdey sgt coz trpksa jauh nan awk .
pdhal dkt jaa p0wn .. hehe sye tkowt awk cri lain .
sye tkowt awk brubah .. yup mmg btoi awk da brubah bila dok sna ..
awk ley xmcq sye SEMINGGU ! sye antaq mcq,1 p0wn awk xrep taw 
sye risaukan awk .. awak taw x ! mcm2 lam fikiran sye nie ..
awk da jrg kol sye .. 3g sye .. mxq sye mua ..
sye antaq mcq,awk juz rep 2 3 mcq jaa . pas 2 diamm tw0s..
knapa awk wt cm nie ?? apa slh sye kt awk smpai awk seksa sye cm nie ..
8 bln da awk ktew kwn .. awk slalu bg sye ngs jew .. smpai aty awk kn ..
sye taw , awk mesti da xsyg kt sye kn .. 2 awk lyn sye cm 2 ..
hina sgt kew sye yg nk lyn sye cm 2 .. spa sye lam idop awk 2 ha ???

1 hari tuu awk ckp awk kna pindah g PERAK . ULU KINTA !
tba2 air mata sye kuaq awkkk . mmg kta jrg jmp tp rsa jauhh sgt awkk !
da la jrg jmp tmbh2 dok sna . lg laa awak !
dh la awk bt sya nie cm tggul jaa . da 2 nk g dok sna lak . xtaw la apa awk nk wt g kt sya .
sudah2 la bg sya ngss awkk . :(
msa tarikh awk nk pndh tuu , sya igt awww . sya sdih sgt3
tp awk ckp , awk t mai penang kn . thx bg sya senyum :)
skip cta - awk kna keja penang sbuln !
sya happyyyy sesgt mia laaaaa . dok dkt nan uma sya lak 2 .
dua kli kn kta jmp . rindu taw awk !
1st time kta kuaq nek mtow kn awk . coz awk xbwk keta mai cn . hehe
xpaa . nek mtow pown ok jaa . jnji dpt jmp awk . kta mam mcd :)
sya plg suka dgq bila awk ckp " BALIK MCQ ABG AWW "
sya rasa cm hari2 , setiap saat sya mcq awk kn .
pdhal x pown !
sya antaq mcq MORNING awk jrg reply kn .
tp bila awk rep , sya senyum taw pg2 . sya taw , awk x suka mcq sgt kn . sya phm ;(
skunk awk da penang lg kn2 . sprti biasa awk jrg cntc sya .
sya slalu 1st antq mcq bgn tdow , klau awk xrep , sya wt bdow jaa .
mlm 1 g mcq , awk xrep , sya wt bdow jgk . da awk xmaw mcq , xpa laaa .
awak xsyg syaa kaaa awk ? wlaupun awk xpnh jrg skali rep mcq sya , sya xpnh lupa antaq mcq kt awk kn3 . sya slalu igt awk . 1 mcq awk rep , da wt sya senyum .
BILA ABG NK SETIA ???

awakkk . setahun da ktew kwn . tp cm dk pa2 ja awk .
awk ttp x brubah . sye sabar jew awk .
sye da tnm lam dri sye lps sthun nie , pg2 bgn tdow sye akn antq MORNING kt awk .
yaaa . syee tunai jnji sye . pg2 bgn sye antaq mcq . tppppp
mmg awk jrg sgt2 rep . bila awk rep sye tkjt kn .
sye nk jmp awk , tp awk xpnh nk ckp yg awk nk jmp sye pown ??? ;(
29.3.2011 ( besday sye )
da nk dkt kul 12 , awk mcq sye , tp awk kta nk tdow da .
lam aty sye , awk nie xigt ka yg nk tdow da ???
bila sye ckp " lupa kaa ? " awk ktew x lupaa la awk nk tua da esok :)
sye senyum awk . thx igt ;)
awk kta nnt awk bg present coz awk xdk msa nk beli .
tp smpai skunk xdk pown ;(
AWAK JARANG DA REPLY MCQ SYE . KENAPA AWKKKK ?

awaak , semua kwn saya tny sal awak kt saya .
awak taw dpa tny pa , x kuaq nan fakhzan ka , xmcq fakhzan ka ????
awkkk , bila dpa tny tuu , aty sya trasa sgt2 .
sya just btaw dpa , SAYA TAK XTAW . dy bz keja laa .
pdhal awak da umah , ada awk kta nk jmp sya , xdk awkkkk :(
sya rindu awk pown , sya xley bt paa . nk mcq , awk bknnya nk rep mcq sya kn .
kenpa semua nk KESIAN kn sya haaa ?
awk , x ley ka awk bg PERHATIAN kt sya . skit pown jadi laa .
awk lyn sya terukk sgt awkk . sya sakit , awk xpnh nk ambk taw .
yaaa . sya taw , sya bkn cm prmpuan len , manja2 mua kn .
sya nie kasar skit . sya susa nk tnjk syg sya kt awk .
sya sbnrnya risaukan awk taw klau awk xrep mcq sya 2 3 ari .
SETAHUN LEBIH DAH AWK WT SYA MENUNGGU !
sya cemburu kt kwn2 sya . dpa slalu dgn bf dpa jaaa .
sya sedihhh taw tgk kapel2 . knapa awk x mcm tuu ????
dlm slg bapa ary sya wt FB kt awk , da org mai btaw kta soh tgk 1 FB nie
sya tgk nma pown sya da syak .
tgk2 btoi .
sya xadd awk . sya diam jaa .  .
sya xbodoh awwkkkk .
seee . akhirnya awak !
awk ltk rlionship nan PEREMPUAN LEN !
awkk taw dak perasaan sya cm na awkkk !
air mata saya menitis awk  . skit2 , lma2 sya t'esak2 da mngs awkkk
smpai aty awk knnn . kejam awk nie knn !
stahun lbh sya tggu awk , nie blsan awk bg kt sya .
sia2 sya tggu awkk . sya sabar mnggu awk taw dak !
cuba awk bygkn prasaan awk bila nmpk sya nan lelaki len ?
x sangka akhirnya cm nie awkkk ,
sya mnx pts nan awk cra baikk . tp . tulaaa . awk cm x kesah . nmpk sgt awk mmg nk pts nan sya kn .
xpaa . sya terima . sya xkn pnh benci awk & bdendam nan awk wlaupown sdkit .
TERIMA KASIH SEGALA2NYA MOHD FAKHZAN BIN BAKAR !



Saturday, May 7, 2011

I LOVE YOU FARIDAH BT DAUD

Masa usia setahun , ibu suapkan makanan dan memandikan kita. Cara kita ucapkan terima kasih kepadanya hanyalah
dengan menangis sepanjang malam. Saat usia 2 tahun, ibu mengajar kita bermain. Kita ucapkan terima kasih dengan
lari sambil tertawa terkekeh-kekeh apabila dipanggil. Ketika usia 3 tahun, ibu menyediakan makanan dengan penuh
kasih sayang.Kita ucapkan terima kasih dengan menumpahkan makanan.

 Masuk usia 4-5 tahun, ibu belikan pensil warna dan pakaian. Kita
ucapkan terima kasih dengan menconteng dinding dan bergolek atas lantai
kotor. Saat usia 6 tahun, ibu memimpin tangan kita ke Tadika.Kita ucapkan terima kasih dengan menjerit," Tak mahu!
Tak mahu !". Ketika usia 7 tahun, ibu belikan sebiji bola, kita ucapkan terima kasih dengan memecahkan cermin rumah
jiran. Setelah usia 8-9 tahun, ibu menghantar kita ke sekolah, kita ucapkan terima kasih dengan ponteng sekolah.

Di usia 10-11 tahun, ibu menghabiskan masa sehari suntuk dengan kita,
kita ucapkan terima kasih dengan tidak bertegur sapa dan asyik bermain
dengan kawan.

Menjelang usia 13 tahun, ibu suruh pakai pakaian menutup aurat, kita ucapkan
terima kasih dengan memberitahu bahawa pakaian itu ketinggalan zaman. Ketika menjangkau 18 tahun, ibu menangis
apabila tahu kita di terima
masuk universiti , kita ucapkan terima kasih dengan bersuka ria bersama
kawan-kawan. 

Menjelang usia 20 tahun, ibu bertanya apakah kita ada teman istimewa, kita katakan,...." itu bukan urusan
ibu
Setelah usia 25 tahun, ibu bersusah payah menanggung perbelanjaan
perkawinan kita, ibu menangis dan memberitahu bahawa dia sangat
sayangkan kita, tanda kita ucapkan terima kasih dengan pindah jauh
darinya. 
Ketika usia 30 tahun, ibu menelefon memberi nasihat mengenai penjagaan
bayi, kita dengan megah berkata,... " itu dulu , sekarang zaman moden 

". Ketika usia meningkat 40 tahun, ibu menelefon mengingatkan tentang
kenduri di kampung, kita berkata, " kami sibuk...tak ada masa nak
datang ". 

Menjelang usia 50 tahun, ibu jatuh sakit dan meminta kita menjaganya.
Kita bercerita tentang kesibukan dan kisah-kisah ibu bapa yang menjadi
beban bagi anak-anak. Dan kemudian suatu hari...kita mendapat berita ibu meninggal, khabar
itu mengejutkan.... dalam linangan air mata, segala perbuatan terhadap
ibu muncul dalam ingatan satu persatu....

Saat di taman kanak-kanak, ibu menghantar hingga masuk ke dalam
kelas,ibu perlu menunggu di sebelah sana. Aku tak peduli sebanyak
manapun pekerjaannya di rumah, aku tak perduli hujan, panas atau rasa
bosannya ketika menunggu. Aku senang ibu menungguku sampai lonceng
berbunyi. Setelah
besar, aku sering meninggalkannya bermain dengan teman-teman dan
berseronok.Tak pernah aku menemani ibu ketika sakit, ketika ibu
memerlukan pertolongan aku tak pernah ada. Masuk alam remaja, aku sering merasa malu berjalan bersama ibu.
Pakaian
dan dandannyaku anggap kuno dan tak serasi dengan penampilanku. Bahkan
sering kali aku sengaja mendahuluinya berjalan satu dua meter di
depannya agar orang tak menyangka aku bersamanya... malu!..
Padahal ibu yang menjagaku sejak kecil, tak pernah memikirkan
penampilannya, tak pernah membeli pakaian baru , apalagi perhiasan baru
untuknya tapi ibu gunakan untuk membelikanku pakaian yang bagus-bagus
agar aku kelihatan cantik. Ibu mengangkat tubuhku ketika aku jatuh,
membasuh luka di kaki dan mendekapku erat-erat saat aku menangis.
Mulai masuk di Intitut pengajiaan tinggi, aku makin jauh dengannya. Aku
pintar dan cerdas sering kali menganggap ibu orang bodoh dan tak
mengerti apa-apa. Ibu yang ku anggap bodoh, tak berwawasan , tak mengerti apa-apa, dan
bukan orang berpendidikan, doa di setiap sujudnya, pengorbanan dan
cintanya tak pernah terhenti sedetikpun untuk anak-anaknya.
Semua kenangan itu muncul satu persatu di fikiranku. Dalam linangan air
mata yang sudah terlambat, terus mengalir kedukaan dan penyesalan.
Dan anda sekarang yang masih mempunyai ibu disamping jangan menjadi
seperti aku....seperti ku dulu, memilih untuk memberikan perhatian
padanya nanti,tapi sudah terlambat.Benar bahawa kasih Ibu kepada
anaknya tak terbatas.....pengorbanan ibu jika dihitung takkan terbalas
oleh seorang anak..
ADIK SAYANNG MAK SGT2 TAW 
MAK LA JANTUNG HATI ADIK 
MMG ADIK SLALU BG SKT ATY MAK 
ADIK XDK NIAT PA2 POWN !
ILYSMMMMM !
 
COPY PASTE JAA . 

Tuesday, April 26, 2011

dy mmg !


yes ! missing u a lot ok !
mls nk cta . ymtt !
ari nie klau x nk kuaq mkn nan dy .
tp dy wt bdow jaaa . apa prasaan ampa klau kna cm 2 ??
sdih kn . nmpk sgt aku xpntg , lupa aku kn .
sokey !
mmg dri dluw dy suka wt aku tggu dy !
sabar nadhirah !
jgn bg aku ilg sabaq !
aku t jd S I N G L E kowt !
........

Saturday, April 23, 2011

caca marba !


TEREE DAK AKU WT ? hahahahah
SPA NK WT ? MAI LEKAIHHH ! ;)
AKU WT CKIT MIA LEMBAP . 
PA BND MIA PERM AKU POWN XTAW LAA
LENGOH ! BILA NK ABZ PERM2 NIE MUA POWN XTAW !
PENAT WT BND2 NIE .


Monday, April 18, 2011

urrghhh !

NAK WT CUPCAKE ARI NIE SBNQNYA .
TP TAH KNP X JADIII !
AGK KECEWA ! hahahahahahhaha


weyyyyyyyy . sedap ngat aihhh :(

Monday, April 11, 2011

CONTEST NATURAL BEAUTY


 jeng3 :)



DOK TGK2 BLOG ORG , TIBA2 TERNMPK ABG STALKER WT CONTEST NIE :)
X PNH2 RSA NK MSK CONTEST LAM BLOG NIE .
TBA2 TEBUKA HATI NK MASOK . SBB SYA MMG HANGOUT JRG MAKEUP . HEE

NK TAU MUA TNTG CONTEST 2 . NIE LINK DY http://coretanakhir.blogspot.com



NAH ! MUKA X MAKEUP LGSG !
DOK RUMAH JEW . SO NATURAL FACE LAA :))
alhamdullillah & bersyukur dgn apa yg diberiNYA :)


TAG SAMA :
adik bubu
adik eyra


TARIKH TTP : 1 MEI 2011

Monday, April 4, 2011

thx ika , mus & shah ( bf ika )


KEK BIRTHDAY SAYA . weeeeeee .
thx kwn . aku syg ampa aww <3
wlpown lmbt , aku hrgai mua 2 .
jd keja kn 4 owg . HAHAHA
1st time aku dpt cm nie . 
aku happy weyyy . igt nk blnja mkn ja .
rupanya ada udg di sblk btu . HAHAHAHAHAH
thx sgt2 ! iloveyou laaaa my fwen !

* cm apa ja lg ! 2 ari da dok kta nk mai , xmai !
da 2 ria2 SET ! huh ! 
saya marah kt awak PILY !

Friday, April 1, 2011

hapyy bezday lil sis !


2 APRIL 2011 / SABTU 
BIRTHDAY ADIK AGKT SAYA :)

HAPPY BIRTHDAY ADIK !
semoga pnjg umuq , murah rezeki ok !
&& happy always
bezday kita dkt2 ja kn2 . wee . :)
ley clbrte skali act . HAHAHAHA
pa2p0wn , SELAMAT HARI JADI
SORRY NO PRESENT .
no work no money laaa :)

ilysm ! <3 <3


* happy birthday to my fwen jgk 
iwan a.k.a EZRIN !
bru baik ja dgn dia . tdk gado sbb 
TIPU NAMA !!!
aku xmara unk da laa . hee

Wednesday, March 30, 2011

30.3.2011 . 1 year with u


NOTHING TO SAY JUST I LOVE YOU SO MUCH
DLM STAHUN KITA KWN , MCM2 JD KT KTA KN .
3 KLI PTS SBB ---------
TP SYA TAW , SYA XLEY KLAU XDK AWK . AWK TAW KN 2 MUA !
SYA NK AWK TAW 1 BND JA , BYK KLI SYA BTAW KN 
AWK BUAT SYA MNGS KA , SKT ATY KA , MARA OR APA2 , SYA X AKN BENCI OR DENDAM DGN AWK . AWK KNA IGT 2 TAW !
MMG SKUNK SYA JRG SENYUM DA PG2 SBB AWK JRG CNTC SYA PG2 .
DLUW AWK SLALU BG SYA SNYUM KN . SYA X KN LUPA 2 MUA !
SYA XMAW UGKT DA APA2 SAL KITA , SYA PHM AWK (:
THX A LOT MY DEAR <3
U ALWAYS MAKE ME CRY , BUT U ALWAYS IN MY HEART !

- AWK ORG 1ST YG SYA KWN PLG LAMA
- AWK ORG 1ST FAMILY SYA TAW SYA KWN DGN SPA 
- AWK ORG 1ST SYA KAPEL SNAP PIC SKALI ( MST XCYA KN )
- AWK ORG 1ST SYA KWN DY XSKA MCQ OR FON SGT
- &&& SECRET :)

AWK ORG 1ST DLM HATI SYA . ILYSM MOHD FAKHZAN BIN BAKAR
GEMOK ! BDK BESAQ !

Tuesday, March 29, 2011

my birthday !


SEE MY PRESENT !
THX MY DEAR FRIEND ! ADA LG YG XBG LG . 
WAIT N SEE . XCTED NIE :)

weeee . hari nie aku da msk umuq 19 . cm xcya jaa
dluw time skolah , dok pkiaq cm na la klau umuq kita 18 19 kn . 
last2 , nah ambik kau ! 19 da pown . tp cm bdk skolh g :)
apa2 pown , happy sgt bezday taon nie . owg yg aku tggu wish suda wish awai2 . sblm kul 12 lg dpa . thx a lot !

TOP 10 WISH :)
1 ) MOHD FAKHZAN <3
2 ) PILY 
3 ) JOJOY 
4 ) MUSFIRAH
5 ) ADIK BUBU
6 ) DIN
7 ) E
8 ) IMAN
9 ) ADIK MIRUL
10 ) JAT

act , no 1 smpai 5 dpa wish awai daa . so kira semua no 1 OK :)
yg pntg , irah syg semuaaaa taw . ily <3
thx 2 EPOL , MUS & MORISHINTA coz bg present ari nie :)
esok dpt lg . lam mggu nie maybe da lg present . sonok gyla
but , i can't wait present from my LOVE :)
i want blackberry !! DPT 2 KN SYOK (:

yg pling2 sonok , mkn besaq dgn my family <3
weeee . ilysm !

THX SEMUA FRIEND DLM FB !
BYK SGT . TP SEMUA AKU CKP THX KN COZ WISH :)


Friday, March 25, 2011

??


AKU RINDU KT NGOK SOWG NIE TAW DAKKK !
DY SKUNK SOMBONG NAN AKU !
XMAW LYN AKU !
XDK SPA DH NK MCQ AKU !
XDK SPA DH AKU NK KUAQ !
ARGGHHH !

Thursday, March 24, 2011

sudah dpat ! yess !


saya sudah dpt bear mr bean laaa :)
bkn sya beli but kwn sya yg sya syg NURUL MUSFIRAH :)
thxxx sgt2 . mmg bnd nie aku nk li pown , tp dy xbg bli coz dy nk li
for present my bezday 29 nie . 
wlaupun bear nie mmg murah sesgt tp brmkna bg ku . 
da la aku suka bear2 mr bean da 2 kwn baik bg lak kn . 
x kisah la murh ka mhl org bg kt kita , hargai laaa :)
thx weyy . bezday unk aku xbg apa pown kn . bzday aku unk bg lak .
aku akn smpan bear nie elok2 ok . 
unk org 1st bg present bezday aku . xsmpai g 29 da dpt . weee
aku xmaw mnx pa2 kt mak ayh aku .
sbb dpa da bg aku bljaq tmpt mhl2 . so kira 2 hadiah aku laa :)
thx . adik syg mak n ayah aww <3
pa2 p0wn . aku happy hari nie :)

Wednesday, March 23, 2011

OMG !



ARRGGGHHHHH ! admire lama da aku kt kst nie !
pelik kn , kst cm nie pown aku nk2
pmpuan lak tuuu !
wutever ! taste aku ! so ska aty ku (:
mn nk gagau duit nie ! da la xkeja .
btaw mak aku , sah2 x bg !
kowt la kst pmpuan maw gk dy pkiaq nk bg . HAHA
xbpa nk mnt ksr sandel pmpuan . hoho
smart kowt ! aduyaaiiii !
dok tatap kst nie plak la mlm nie <3
esok akn trun dr langit ! HAHAHA
xpaaa . aku akn dpt jgk !
cpt atau lmbt sja ! ermmm . sob3

Saturday, March 19, 2011

terasa sgt10 ................................


see my STATEMENT ! muka aku aww tuuu (:
HAPPY SESANGAT OK !
xtaw laa saipa . wsaa ary nie aku gelak & senyum ja spnjg ary nie . HAHA
da lam class td gelak smpai kuaq ayaq mata . bdos toii
blik , relax2 . mlm tgk RAJA LAWAK ! man menang ! ( tiba2 ) HAHA
yg happy 2 , mak nan aku dok smbg sal my gemok laaa . MOHD FAKHZAN :)
tny mcm2 aiihhh . ada jodoh , ada laa mak :)
mohd fakhzan dh da kt penanggg blik . weeee :)
yg pling pntg , BIRTHDAY aku 29 mac nie , semua org yg aku syg ada :)
list2 org tsyg :)
: FAMILY
: MOHD FAKHZAN ( BF )
: NURUL MUSFIRAH ( BFF )
: NURULKIFLY SHUKOR ( ?? )
: NUR ATIKAH ( BFF )
: ADIK AGKT ( BUBU )
: KAWAN2 RPT + KAWAN2 CLASS

mnx2 birthday aku tahun nie plg BERMAKNA & KENANGAN YG TAK AKN AKU LUPAKN SMPAI BILA2 . DA PRESENT X EKK ??? (:
besaaa la xpnh dpt . cian en2 .


p/s : saya rindu dkt PILY :(
semakin hari , semakin jauuhhh . SORRY sal ri 2 yewww
ily . imy my dear friend :(